вівторок, 31 березня 2020 р.

Інформатика 7 клас. Розв'язання компетентнісних задач, урок 27

Тема: Поняття про розв'язання задач в різних галузях діяльності людини


На цьому занятті ми розглянемо задачі в різних галузях людської діяльності.



У школі ви досить часто розв'язували задачі. Найбільше такої роботи на уроках математики, фізики, хімії де задачі містять конкретне завдання, яке потрібно було виконати шляхом обчислень або розв'язування рівнянь. Однак з інших навчальних предметів, як і в повсякденному житті, ви розв'язували задачі, що часто не передбачали обчислень. Наприклад:
  • Складіть опис тварини, яка живе в лісах чи степах України, спочатку в художньому, а потім у науковому стилі. До творів доберіть заголовки. 
  • Створіть у різних формах подання інформаційні моделі об'єкта квітка з точки зору художника та письменника.
  • Визначте, які шви використовується при з'єднанні виробу.
  • Створіть святкову листівку. 
Усі ці задачі задачі різні за складністю, за предметною галуззю, за способами, які слід використати для їх розв'язування, за отриманими результатами тощо.
Спільним для них є те, що кожна з цих задач містить проблему, яку потрібно проаналізувати та розв'язати.

Проблема (грец. Problema - задача, завдання) теоретичне та практичне питання що потребує вирішення.

Окремі навчальні задачі називають компетентнісними. Їх мета полягає у правильному формуванні в людини уміння використовувати отриманні знання на практиці. Багато подібних задач не обмежується предметною галуззю одного навчального предмета, а передбачають застосування знань з інших галузей. 


Компетентнісний (lat. Competens - відповідний) - добре обізнаний в чомусь.

Алгоритм розв'язування задач
Під час розв'язування задач, незалежно від їх складності та предметних галузей застосування, слід дотримуватися такого алгоритму: 

  • виконати змістовий аналіз формулювання задачі (виділення умови, даних, потрібних для розв'язування задачі, кінцевих результатів);
  • знайти необхідні відомості;
  • побудувати інформаційну модель;
  • вибрати засоби опрацювання даних;
  • опрацювати дані;
  • подати результати розв'язування задачі.


Практична робота "Вирішення задачі" (підручник с. 213 - 214)

Задача 1
Дізнайся з інтернету про існування парку "Софіївка".
Сплануй поїздку до цього парку, але враховуй що для здійснення подорожі потрібно розрахувати її кошторис.
Для поїздки можна використати шкільний автобус, сплативши при цьому лише вартість пального з розрахунку: шкільний автобус на 100 км витрачає 23 л дизпалива. Визначити відстань від місця проживання до парку можна за допомогою онлайн-карти (онлайн сервісу google карти). За допомогою цієї ж карти можна прокласти маршрут для водія.


Прокладений маршрут
Кошторис, крім витрат на транспорт, складається з вартості вхідних квитків та додаткових витрат: замовлення ескурсії, катання на човні тощо.

Сплануй розв'язання завдання. 



Фізкультхвилинка


Вправа 1. «Сова». Обхватити плече і «розім'яти» м'язи. Обернути голову і поглянути через одне плече, потім через інше. Опустити голову на груди, дихати глибоко, розслаблюючи м'язи. Повторити вправу, розминаючи інше плече.
Вправа 2. «Жовта мавпа». Сидячи за столом, опустити голову на руки, закрити очі, розслабитися і думати лише про жовту мавпу (творчий образ). Образ можна міняти, наприклад, на «зелену мавпу».

Підсумки уроку


Домашнє завдання

Виконати завдання в підручнику с. 215 ("Задача 3 лялька-мотанка").

Результати виконаного завдання надішли вчителеві.

Контакти для відправки домашніх завдань та зв'язку з вчителем:

Фейсбук 

Електронна пошта

Немає коментарів:

Дописати коментар